عقل آبی

مقالات و یادداشت‌های صدیق قطبی

عقل آبی

مقالات و یادداشت‌های صدیق قطبی

نی نی...


دلم خیلی برایت تنگ بود عروسک من

این‌همه سال کجا بودی؟

من ترکت کردم یا تو رفتی؟

بعد این همه سال هنوز دوستت دارم

هنوز بهترین رفیق تنهایی‌های منی.

خیلی خسته‌ام کوچولو

خسته از وزوز یکریز این پشه‌ی مزاحم،

پشه‌ی مرگ.

عُمری دویده‌ام.

دلم تاول زده.

دیگر آن هم‌بازی سرزنده و چابک قبل نیستم.

شکسته‌ام.

مرا یادت هست؟

به نظرت خیلی فرق کرده‌ام؟

چشم‌هایم شبیه آن‌سال‌ها نیست؟

تو که همچنان نی‌نی مانده‌ای

خوش ‌به حال تو.

چشمانت هنوز می‌درخشند.

چه دوست خوبی هستی.

کاش فراموشت نمی‌کردم.

می‌بینی نی‌نی

تو بُردی

تو وفادارتر بودی.

تنها تو مانده‌ای که عطر کودکی‌ام را با خود داری

تنها تو دست‌‌های مرا می‌فهمی

نی‌نی

من خسته‌ام

زندگی با من قهر کرده

مثل آن وقت‌ها که من با تو قهر می‌کردم.

نی‌نی راهی داری که بشود دوباره به آن سال‌ها برگردیم؟

قول می‌دهم دیگر ترکت نکنم.

نی نی...

نی نی...


- صدیق قطبی